С цел да ускори създаването на водородно общество, Toyota предоставя достъп на своите търговски партньори до водещата си технология за горивни клетки.
Toyota получава свое утвърдено място в иновационното развитие в областта на водородните технологии още през 2014г с представянето на модела Mirai. Този автомобил е първия серийно произвеждан електрически седан в света, който се захранва от водородни клетки. От тогава развитието на системата за задвижване с горивни клетки на Toyota се развива и днес вече е по-компактна и по-лека, като същевременно има по-висока енергийна плътност. Изцяло подобрената система ще дебютира в следващото поколение Mirai през 2021г.
Изключително гъвкавата система на Toyota може да се използва не само в автомобилната индустрия, а и в много други, в които нулевото ниво на вредни емисии е важно. Това е и една от причините, заради които автомобилния гигант споделя своята технология. Така стабилизира и стимулира разтежа и развитието на технологиите за водородни клетки. Полага основите на нова европейска бизнес група за горивни клетки - ЕFCBG (European Fuel Cell Business Group). Благодарение на тази бизнес група, Toyota ще работи в тясно сътрудничество с индустриални партньори, национални и регионални организации и правителства. Така ще стимулира използването на водородни екосистеми на повече места по света, осъществявайки голям напредък за водородното общество в полза на всички. Прогнозата на специалистите е в краткосрочен план да се увеличи десетократно обемът на бизнеса с горивни клетки.
За да разшири употребата на водорода като гориво, автомобилният гигант ще се фокусира върху „водородни клъстъри“, а също и към екосистемите в центровете на европейските градове, където местната инфраструктура позволява използването на транспортни паркове и услуги за мобилност. Към днешна дата технологията на Toyota се използва в товарни автомобили, паркове от градски автобуси, челни повдигачи и генератори. Правят се и тестове за внедряването и в плавателни съдове и влакове.